2018/03/11

MOJA BIBLIOTECZKA - BEHAWIORYSTA REMIGIUSZA MROZA

Witajcie Kochani!

Jak Wam mija weekend? Pochwalcie się koniecznie, co ciekawego robicie =) Dzisiaj chciałabym Wam opowiedzieć o mojej ostatniej przeczytanej pozycji. Jest to książka, którą zaczęłam czytać w okolicach godziny 22 a skończyłam o 3 w nocy. Po prostu nie mogłam się oderwać i nie zasnęłabym, gdybym jej nie skończyła =) 


Od dłuższego czasu pozycje pana Mroza robią w sieci niemały szał, więc i ja musiałam zobaczyć, o co tyle szumu. I zdecydowanie było warto =)



Historia opisana na blisko 500 kartkach to wartki kryminał. Akcja toczy się już od pierwszej strony, gdy poznajemy jednego z głównych bohaterów - Gerarda Edlinga, behawiorystę, z którym z powodu wpadki zawodowej nawet najniższe szczeble policji nie chcą już rozmawiać. 

Kim jest behawiorysta? Gerard na podstawie ruchów, zachowań i tonu głosu czyta ludzi. Najpopularniejszą tezą behawiorysty są oczywiście skrzyżowane ręce oznaczające pozycję zamkniętą, a więc niechęć do kontaktu z innymi. Jednak nasz behawiorysta czyta nie byle jakich ludzi, a psychopatów, morderców i innych wariatów. 

Na szczęście z jednym mamy tutaj do czynienia. Kompozytor, jak okrzyknięto psychopatycznego mordercę urządza właśnie Koncert Krwi. W pierwszym akcie zabarykadował się wraz z dziećmi w przedszkolu i za pośrednictwem stronki internetowej transmituje na żywo przebieg swojego koncertu. 


Poznajemy Laurę - małą, chorą dziewczynkę oraz jedną z nauczycielek, której dni również są już w zasadzie policzone. Jak myślicie, kogo społeczeństwo wybierze do odstrzału? 

Tak, dobrze mnie zrozumieliście. Kompozytor opisuje historie bohaterów aktu, po czym pozwala online głosować kogo ma zabić. Oczywiście na pierwszym akcie się nie kończy, ofiar jest więcej a pozycja genialnie oddaje nie tylko umysł psychopaty, ale również człowieka przystawionego do muru. Musicie bowiem pamiętać, że ja nigdy bym w prawdziwym życiu nie występuje. Nigdy nie wiemy, jak nasz organizm zareaguje i którą drogą pójdziemy, gdy w grę wchodzi własne życie. 


To tyle - na rozgrzewkę. Jak wiecie, nie lubię Wam streszczać całej fabuły, bo nie o to w tym chodzi. Także nie powiem Wam, ile było aktów ani ile osób zginęło, ani też - czy przestępca został złapany =) 

Powiem Wam za to, że historia trzyma w napięciu od pierwszej do ostatniej kartki. Zwroty akcji zaskakują na każdym kroku, szczególnie wtedy, kiedy się ich nie spodziewamy i nawet nie podejrzewamy, że ta scena może skończyć się inaczej. A przy tym książka pozwala dość głęboko zatopić się w psychice poszczególnych bohaterów, co wzbudza mój niemały podziw. 

Jednak prawdziwy zachwyt wzbudza we mnie styl pisarski autora - niczym najlepszy amerykański kryminał. Nie przypominam sobie polskich pozycji, które tak mocno by mnie porwały. Jedynie pojawiające się tu i rusz polskie imiona i nazwy miejscowości przywoływały mnie do porządku =) Może to dziwnie brzmi, ale momentami aż mi ta Brygida, Gerard czy inna Beata na tle Opola  po prostu nie pasowali. 

Czytaliście już coś autorstwa Remigiusza Mroza? Mam ogromną ochotę na kolejną pozycję tego autora, ale sama nie wiem od której serii zacząć. Dlatego, żeby uchronić się przed jednorazowym wykupieniem całej twórczości proszę Was o polecenie jakiegoś tytułu =) 

Udanej niedzieli!
SnuKraina =) 

12 komentarzy:

  1. W tym roku mam w planach poznać twórczość autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lektura Cię totalnie pochłonęła:) Nigdy nie czytałam do tak późnych godzin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no pochłonęła... Jednak to nie pierwszy taki przypadek =D Niestety tak już mam, że interesujące książki nie dają mi spać po nocach =)

      Usuń
  3. Czytam kryminały Mroza i też jestem zachwycona, a ten na pewno wpiszę na swoją listę :) Sama obecnie jestem w trzecim tomie serii przygód Komisarza Forsta i przyznam, że ciężko się oderwać, jak już się zacznie pochłaniać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo jedyne kryminały jakie czytywałam to te Agaty Christie. Bardzo zainteresowała mnie ta książka Mroza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam się zapoznać, ja już szykuję zamówienie na kolejne pozycje =) Witajcie nieprzespane noce xD

      Usuń
  5. właśnie też mam tę książkę i teraz mnie jeszcze bardziej zachęciłaś do przeczytania jej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyżbym znalazła Ci lekturę na wieczór? =) Daj znać, jak się podobała =)

      Usuń
  6. Po tej recenzji poszukam tej książki w księgarni

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna książka naprawdę trzymająca w napięciu. Warto przeczytać też Iluzjonistę z tym samym bohaterem w roli głównej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i obserwację! Sprawiasz mi tym ogromną przyjemność =) Z wielką chęcią wpadnę też do Ciebie i się odwdzięczę. Nie martw się, z pewnością znajdę drogę =)

P.S. Pamiętaj, że pozostawiając komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.