2016/10/05

ŻEL DO MYCIA TWARZY - DETOKS Z AKTYWNYM WĘGLEM - BEAUTY FORMULAS

DETOX CLEANSER
Żel do twarzy z aktywnym węglem 
1 etap oczyszczania BF 
BEAUTY FORMULAS


Moja fascynacja produktami do oczyszczania twarzy z węglem trwa. Dlatego też po wykończeniu żelu od Himalaya Herbals, zamówiłam produkty od Beauty Formulas. W momencie, w którym je zamawiałam, w Internecie na ich temat było cicho sza, więc nie wiedziałam czego mogę się spodziewać. 


Jaki opis znajdziemy na opakowaniu?
Żel do twarzy z aktywnym węglem to oczyszczające rozwiązanie pomagające wyeliminować zanieczyszczenia. Usuwa pozostałości makijażu, sebum i inne zanieczyszczenia. Zawarty w jego składzie węgiel aktywny działa jak magnez, absorbuje zanieczyszczenia, pozwalając na ich łatwe zmycie. Skóra pozostaje czysta i świeża. 
Żel jest pierwszym z trzech etapów oczyszczania serią z Aktywnym Węglem. 

Sposób użycia:
Zwilż twarz i szyję, rozprowadź niewielką ilość w dłoniach i okrężnymi ruchami wmasuj w skórę twarzy i szyi. Dokładnie spłucz ciepłą, czystą wodą i osusz. Stosuj dwa razy dziennie. W celu uzyskania lepszych rezultatów stosuj z oczyszczającym peelingiem i oczyszczającą maską glinkową z serii z Aktywnym Węglem. 

 

Skład:
  • woda
  • sodium laureth sulfate - SLES, bardzo często stosowany w preparatach kosmetycznych ze względu na dobre właściwości myjące oraz pianotwórcze. Niestety, w dużym stężeniu może działać podrażniająco bądź wysuszająco na naszą skórę.
  • sodium chloride - chlorek sodu, ze względu na swoje właściwości polerujące oraz zwiększające lepkość, jest częstym składnikiem past do zębów.
  • glycerin - gliceryna/ alkohol trójwodorotlenowy – Jest to hydrofilowa substancja nawilżająca. Przenika przez warstwę rogową naskórka oraz ułatwia transport innych substancji w głąb skóry. Ponadto zapobiega wysychaniu kosmetyku oraz wspomaga jego konserwację.
  • cocamidopropyl betaine - substancja myjąca, powierzchniowo czynna. Jest łagodna dla skóry i błon śluzowych, działa łagodząco na podrażnienia. Składnik ten jest znany również ze swoich funkcji pianotwórczych. 
  • PEG-18 glyceryl oleate/cocoate - emulgator wytwarzany z oleju kokosowego, wpływa na konsystencję kosmetyku.
  • charcoal powder - węgiel, znany ze swoich właściwości absorbujących i oczyszczających.
  • tocopheryl acetate - octan tokoferylu, przeciwutleniacz, hamuje proces utleniania się składników tłuszczowych (np. olejów roślinnych) w kosmetykach.
  • panthenol - prowitamina B5, oprócz swoich nawilżających właściwości, ma również działanie przeciwzapalne oraz regeneracyjne. Pozostawia skórę nawilżoną i gładką. Jako humektant również zapobiega wysychaniu produktu kosmetycznego.
  • disodium EDTA - ód dwusodowa kwasu wersenowego, zwiększa trwałość kosmetyku, konserwant.
  • parfum (fragrance) - określenie substancji zapachowej, 
  • citric acid - kwas cytrynowy, ma właściwości złuszczające, dzięki czemu usuwa martwy naskórek a także rozjaśnia skórę. Zwiększa trwałość i stabilność kosmetyku. Jest stosowany jako regulator pH.
  • sodium cocoamphoacetate - łagodna dla skóry substancja myjąca, usuwająca zanieczyszczenia i nadająca połysk. Również ma działanie pianotwórcze.
  • disodium cocoamphodiacetate - łagodna dla skóry substancja myjąca, wytwarzana z oleju kokosowego. Łagodzi podrażnienia, wygładza, łagodzi działania SLES.
  • benzyl alcohol - alkohol benzylowy, konserwant, substancja zapachowa imitująca jaśmin.
  • methylisothiazolinone - konserwant.
  • methylchloroisothiazolinone  - konserwant. 
  • parfum contains: hexyl cinnamal, linalool - substancje imitujące zapach jaśminu. Uwaga! Znajdują się na liście potencjalnych alergenów!


W tubie mieści się 150ml produktu. Jeszcze miesiąc temu był dostępny jedynie w drogeriach internetowych (przynajmniej ja nie mogłam go znaleźć nigdzie indziej), obecnie jest już dostępny chociażby w drogeriach Natura. Koszt kosmetyku to ok 10zł.

Co ja myślę o tym produkcie?
Myślę, że produkt może znaleźć swoich zwolenników. Spełnia swoje podstawowe zadanie - oczyszcza skórę. Dodatkowo jest tani, tuba jest całkiem pojemna - czego chcieć więcej? Ano chociażby jakiegoś komfortu użytkowania. 
Produkt jest bardzo leisty - w zasadzie czarna woda, łatwo przelewa się przez palce, dlatego mam wrażenie, że jest bardzo niewydajny. I dobrze - szybciej się skończy :) Zapach wyprowadza mnie z równowagi - jest bardzo mocny, ostry i drażniący. Mi przeszkadza od pierwszego użycia. 
Według mnie produkt nie nadaje się do stosowania dwa razy dziennie - już przy pierwszym stosowaniu moja skóra (z reguły przetłuszczająca się) robi się sucha, widoczne są suche skórki na nosie. Może nie pozostawia uczucia ściągnięcia, ale w tej sytuacji to niewielki plus. 
Pieni się również średnio, a dodatkowo brudzi wszystko dookoła. Mycie twarzy nad umywalką, wiąże się z myciem umywalki z czarnych plam, które co prawda dość łatwo schodzą, ale przy innych żelach tego nie zauważyłam.
Jeżeli tylko nie stracę cierpliwości do tego produktu, to po jego wykończeniu zdecydowanie poszukam czegoś innego.


Do następnego wpisu, 
SnuKraina.

2 komentarze:

  1. Mam ten produkt i...
    Hmmm...
    Oczekiwałam czegoś więcej. Niestety ale mój post będzie podobny do Twojego. ;)
    Rozczarowałam się i to baaaardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też liczyłam, że okaże się lepszy, no ale niestety... ; )

      Usuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i obserwację! Sprawiasz mi tym ogromną przyjemność =) Z wielką chęcią wpadnę też do Ciebie i się odwdzięczę. Nie martw się, z pewnością znajdę drogę =)

P.S. Pamiętaj, że pozostawiając komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.