2016/10/17

MOJA BIBLIOTECZKA #1 ZABIŁAM WERONIKA K., PIOTR LITKA

Książki są moją ogromną miłością, dlatego z wielką chęcią opowiem Wam o perełkach, jakie znajdują się na moich półkach. Lubię książki o różnej tematyce i różnych gatunkach, dlatego liczę, że każdy znajdzie coś dla siebie. 

Pierwszą, która zapoczątkuje serię Moja Biblioteczka będzie Zabiłam. Weronika K., Piotr Litka.



Książka należy do literatury faktu - jest to autobiograficzna sieć wspomnień Weroniki, która była młodą, zakochaną dziewczyną. Szukała zainteresowania, zrozumienia i miłości. To wszystko znalazła w Andrzeju, z którym bardzo szybko zamieszkała. Dlaczego więc go zabiła? Jak potoczyła się jej historia i jakie przygody przytrafiły się jej w trakcie procesu oraz odbywania kary?
Opisana historia pozwala nam poznać nie tylko tajniki śledztwa, procesu czy samego przebywania w zakładzie karnym - chociaż to też jest bardzo interesujące, ponieważ większość z Nas nigdy tego nie doświadczy. Doskonale obrazuje nam też pracę służb mundurowych - zarówno policji jak i służby więziennej, pozwala poznać ich specyfikę. 
Jednak najbardziej intrygujące w tej książce są emocje. Wypowiedź Weroniki jest w zasadzie bardzo oszczędna w emocje, prawie że ich pozbawiona. Dla mnie jest to dodatkowy atut, ponieważ wczuwając się w fabułę, odczuwałam swoje własne emocje, które mogą być inne dla każdego z nas. Dzięki temu, książka nieustannie, aż do ostatniej strony, trzyma nas w napięciu. Autorka bardzo ostrożnie dawkuje nam informacje, co jest doskonałym odzwierciedleniem naszych polskich realiów i obiegu informacji w procesach sądowych czy rzeczywistości więziennej. 
Książka wzbudza w czytelniku skrajne emocje, kontrowersje oraz milion pytań - 
 Czy tak na prawdę wygląda za murami więzienia?
Jak ja zachowałabym się na miejscu Weroniki?
Czy potrafię zrozumieć kobiety takie jak Ona?
Książkę polecał mi jeden z pracowników Zakładu Karnego, mówiąc, że każdy pracownik służby więziennej powinien ją przeczytać. Ja dodam do tego grona wszystkich studentów resocjalizacji, psychologii czy kryminalistyki. Każda jedna osoba, którą choć trochę zaciekawiła historia Weroniki, powinien sięgnąć po jej autobiografię - szczerze wątpię, że się zawiedzie. 

A jakie są Wasze opinie na temat tej pozycji? Znacie może książki o podobnej tematyce, które są warte polecenia? 
Czekam na Wasze komentarze!

Do następnego wpisu, 
SnuKraina :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i obserwację! Sprawiasz mi tym ogromną przyjemność =) Z wielką chęcią wpadnę też do Ciebie i się odwdzięczę. Nie martw się, z pewnością znajdę drogę =)

P.S. Pamiętaj, że pozostawiając komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.