2016/10/19

MOJA BIBLIOTECZKA #2 - ZŁE PSY - PATRYK VEGA

ZŁE PSY - W IMIĘ ZASAD
ZŁE PSY - PO CIEMNEJ STRONIE MOCY
PATRYK VEGA


Od dłuższego czasu czekam na dzień 26 października, kiedy do sklepów trafi kolejna książka Patryka Vegi - Niebezpieczne kobiety. Film, który ma wejść do kin 11 listopada jest zdecydowanie bardziej reklamowany, ale dopóki nie przeczytam książki, nie pójdę do kina - taka moja zasada. :)


W oczekiwaniu na nowinkę wydawniczą doszłam do wniosku, że wspomnę Wam o ostatnich dwóch książkach tego pana. Również zekranizowanych, jako Pitbull - nowe porządki. 

Część pierwszą - Złe psy - w imię zasad - czyta się z zapartym tchem, śmiejąc się raz po raz z zabawnych sformułowań i przygód policjantów. Owszem, książki opowiadają o tej gorszej, ciemnej stronie policji, która wymusza, bije, znęca się i goni za przedstawicielami mafii. Mimo tego, że książka dotyczy trudnych i ciężkich tematów (szczególnie, gdy z policją jest się za pan brat :) ), jest napisana lekko i z humorem. Nawet nie wiem kiedy ją pochłonęłam i polecam ją każdemu. 

Część drugą - Złe psy - po ciemnej stronie mocy -, która dotyczy policjantów działających na dwa fronty, czyta się według mnie zdecydowanie gorzej. Zauważalnie brakuje tego polotu i lekkości pióra. Szczerze mówiąc, trochę się zawiodłam. Nie czytałam jej już z takimi emocjami jak część pierwszą, a wręcz nieco się zmuszałam, żeby ją dokończyć. Z ciekawości można zajrzeć, jednak polecam zrobić sobie dłuższą przerwę między czytaniem jednej a drugiej książki, bo rozczarowanie stylem murowane ; P 

Co myślę na temat filmu? Według mnie bardzo dobry. Głównie opiera się na pierwszej części i zostały z niej wybrane te najzabawniejsze, najbardziej przyciągające dialogi, nie zaburzając przy tym fabuły. Jednak na sali wyczuwało się, kto jest zaznajomiony z historią, a kto niekoniecznie - osoby, które książkę znały, miały zdecydowanie więcej okazji do śmiechu czy zaintrygowania (a jak to pokażą? a czy w ogóle to pokażą?) . Dobra robota! ;)   

Oglądaliście? Czytaliście? A może tak jak ja czekacie na kolejną część - Niebezpieczne kobiety? Dajcie znać! ;)

Do następnego wpisu, 
SnuKraina :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i obserwację! Sprawiasz mi tym ogromną przyjemność =) Z wielką chęcią wpadnę też do Ciebie i się odwdzięczę. Nie martw się, z pewnością znajdę drogę =)

P.S. Pamiętaj, że pozostawiając komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.