2016/12/04

MOJA BIBLIOTECZKA #7 - KOBIETY - CHARLES BUKOWSKI

Witajcie ; )
Dzisiaj nareszcie przychodzę do Was z kolejną książką. Jest to pozycja, którą bardzo często wręczam na prezent moim koleżankom i większość z nich zdążyłam już zarazić miłością do Bukowskiego ; ) 

Chcecie wiedzieć dlaczego? Zapraszam dalej ; )

Wydanie prezentowane na zdjęciu jest już niestety nieaktualne - mówię niestety, ponieważ podoba mi się dużo bardziej od tego nowego - czyż ta stalówka nie jest piękna? ; ) 

Wewnątrz znajdziemy esencję życiorysu samego Charlsa Bukowskiego - alkohol, papierosy, seks i wyścigi konne. Kobiety były dla niego tym, czym dla przeciętnego człowieka jest tlen - nie wyobrażał sobie bez nich życia, tracąc przy nich zdrowy rozsądek i instynkt samozachowawczy. Co ciekawe, Bukowski sam siebie zawsze opisywał jako człowieka brzydkiego, zaniedbanego, wiecznie pijanego - a jednak kobiety gotowe były zabić się za jego uwagę. 

Nie jest to jednak książka, w których znajdziecie wyszukane opisy, romantyczne historie i randki przy blasku księżyca. Za to czeka Was blisko 300 stron dosadnych opisów seksu, imprez i popijaw. Z lekką domieszką wzlotów i upadków w pisarskiej karierze Bukowskiego. 

Jest to ciekawy kawałek lekkiej, zabawnej i przesyconej wulgaryzmem literatury. Nie każdemu się ona spodoba i też nie dla każdego ona powstała. Była to moja pierwsza książka tego autora, a po niej namiętnie przychodziły kolejne i kolejne. Obecnie do pełnego zbioru brakuje mi jedynie 3 pozycji, ale to już niebawem : ) 

A pierwsze zdania tej książki brzmi .... 

"Miałem pięćdziesiątkę na karku i od czterech lat nie byłem w łóżku z kobietą. Nie miałem żadnych przyjaciółek. Kobiety widywałem jedynie na ulicy lub w innych miejscach publicznych, lecz patrzyłem na nie bez pożądania, z poczuciem, że nic z tego nie będzie. Onanizowałem się regularnie, ale myśl o jakimkolwiek związku z kobietą - nawet nie opartym na seksie - była mi obca."

Znacie dzieła Bukowskiego? Co o nich myślicie? Koniecznie dajcie znać! ; ) 

Do następnego wpisu, 
SnuKraina ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i obserwację! Sprawiasz mi tym ogromną przyjemność =) Z wielką chęcią wpadnę też do Ciebie i się odwdzięczę. Nie martw się, z pewnością znajdę drogę =)

P.S. Pamiętaj, że pozostawiając komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.